Fuses

De kers op de taart: van kabels, voetjes, matten en tweaks tot regelrechte voodoo, je vindt het hier!
Koroduga
Junior
Junior

za 26 jan 2019, 12:27

stefk schreef:
za 26 jan 2019, 10:27
@koroduga
Ik zeg niet dat het verschil uitmaakt, ik vraag alleen of er mensen zijn die er ervaring mee hebben in goede en slechte zin.
Nen gansen uitleg over kabels en nog meer kabels en oren en nog meer oren zijn voor een ander topic
Een fuse is toch een kabel ?
Sorry voor de topic vervuiling.
0 x
Koroduga
Koroduga
Junior
Junior

za 26 jan 2019, 12:35

stefk schreef:
za 26 jan 2019, 10:22
Lucky schreef:
vr 25 jan 2019, 18:37
Als ik ervaar hoe stevig de impact van een stroomsnoer kan zijn, dan gok ik dat zo een zekering wel wat kan betekenen.
Zelf heb ik het nooit ervaren.
Het lijkt me wel een tweak om helemaal op het eind van het optimalisatiietraject te plannen.

De prijs van zo een Synergistic zekering is anders niet mis he
Het vroegere bluenote, nu goldnote, heeft er
Furutech heeft er
Synergistic Research biedt verschillende aan
Harmonic Technology
Enz ...

Gezien onze gelijklopende bevindingen bij jou thuis Luc, zelden dat ik A verkoos en jij B, ben ik hier zeer nieuwsgierig naar. Ik kan mij niet voorstellen dat een bedrijf als Synergistic een blauwe en zwarte fuse aanbieden die beiden hetzelfde klinken. The proof is in eating the pudding.
Na het filmpje van Paul nog meer. :) Hij liet meermaals het woordje ceramic vallen ... denk aan de oude zekeringen van 50j geleden
Neen ik ga niet zo maar wat fuses kopen. Via een degelijke dealer / distributor moet het mogelijk zijn 2 modellen naast elkaar te beluisteren en te kijken wat het geeft.
In het geval van synergistic, dat wil je eerst horen alvorens een stevig bedrag neer te tellen. ;)

@Koroduga
Je zekering omzeilen, maw je beveiliging eruit zwieren ... wow als advies kan dit tellen
Aanpassing, ik interpreteerde "overbruggen" als omzeilen ...
Synergistic Research hanteert een "30 days-money back" policy. Wat houdt je tegen om beide aan te schaffen en thuis te vergelijken ?
2 x
Koroduga
Gydotron
Senior
Senior

za 26 jan 2019, 13:37

Een zekering kan een negatieve invloed hebben. Dat komt bijna altijd omdat het draadje in de zekering oxideert (vaak heel minimaal) en daardoor kan het distorsie veroorzaken. Vooral als die in het audiocircuit zitten. Ik gebruik altijd gewone zekeringen. Mijn ervaring is dat die exclusieve zekeringen weinig of geen verschil uitmaken. Dan liever jaarlijks de gewone zekeringen vervangen dan van dat overpriced spul.
0 x
william
Senior
Senior

ma 28 jan 2019, 14:02

Ieder onderdeel van een component zit mee in het ontwerp,

nu, specifiek, een zekering wijzigen kan wel invloed hebben op het resultaat,
alleen goed opletten dat overall - het evenwicht - niet wordt aangetast.

Een hifi-set hangt aan elkaar met hopen parameters, echt niet evident wat betreft synergie.
0 x
Koroduga
Junior
Junior

di 29 jan 2019, 07:56

Gisteren had ik weinig om handen, de wind en de regen noopten mij geplande werkzaamheden uit te stellen...
Heb ik dan maar de Furutech fuse die reeds een jaar of 8 (wat gaat de tijd toch snel) in de LFD aan de mains zit in de Parasound eindbak gestoken. De Furutech fuse is een quick blow 5A terwijl er in de Parasound standaard een quick blow 3,15 A zit ( dat is durven hé :mrgreen: ), dus dat is alvast één verschil. Hoor ik iets ? Mmja, iéts meer up-front, iéts frisser misschien, wat minder korrel in de presentatie. Ik weet het niet, voorzichtigheid is geboden wanneer ik begin te tweaken, ik betrap mezelf erop verwachtingspatronen te creëren, ik ga veel geconcentreerder zitten luisteren, dingen opmerken die ik voorheen niet hoorde of meende te horen. Als er een verandering optrad met het wisselen van de fuse is het in ieder geval zeer minimaal. Ik laat die fuse even voor wat het is en ga ze eind deze week terug door de originele vervangen.

Bij deze een (hopelijk) constructieve bijdrage aan dit topic.
1 x
Koroduga
Plaats reactie